Ur. 1905 r. w Strzyżowie k. Hrubieszowa, absolwent wydz. mechanicznego Politechniki Warszawskiej, pracownik Instytutu Badań Inżynierii, prowadził badania nad budową samochodów terenowych, w czasie wojny trafił do Kanady, gdzie pracował w Biurze Badań Broni Pancernej, w 1955r. wyjechał do USA, tu pracował w Wojskowym Laboratorium Pojazdów Terenowych i prowadził wykłady na politechnice, wkrótce został profesorem Uniwersytetu w Michigan, nast. przyjął propozycję objęcia stanowiska dyrektora Instytutu Badań koncernu samochodowego General Motors w Santa Barbara.

Po ogłoszeniu przez NASA w 1961r. konkursu na pojazd zdolny do poruszania się po Księżycu w ramach programu "Apollo Space Program", zespół instruktorów pod kierownictwem Mieczysława Bekkera rozpoczął prace objęte tym programem. Efektem tych prac było skonstruowanie pojazdu księżycowego LRV, a wykonanego przez koncern General Motors w kooperacji z zakładami Boeing.

Zdumiewające jest to, że prof. M. G. Bekker nie figuruje obecnie w rejestrze naukowców NASA.... Prof. Bekker pozostawił po sobie liczne prace naukowe, m.in. "Theory of Land Locomotion", w której przedstawił nowoczesną teorię ruchu pojazdów terenowych. Zmarł 8 stycznia 1989 w Santa Barbara w Kalifornii.