22 września 2023 r.
Wyniki głosowania
Burmistrz Miasta Hrubieszowa informuje, że do realizacji na rok 2024 zostały przyjęte następujące projekty:
- Nowości w Twojej – Mojej – Naszej – Bibliotece - 59 głosów
- Wyposażenie modelarni lotniczej w HDK - 170 głosów
- Ścieżka sensoryczna przy Szkole Podstawowej nr 3 - 285 głosów
- Ławeczka nie tylko dla seniora - 241 głosów
Ogółem oddanych głosów - 847
Głosy ważne - 755
Głosy nieważne - 92
Wyniki głosowania BO2024.pdf
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
16 sierpnia 2023 r.
Głosowanie potrwa do 14 września 2023 r.
Lista projektów dopuszczonych do głosowania z opisem TUTAJ
Głosowanie odbywa się:
a) w formie papierowej poprzez:
- wypełnienie i wrzucenie wypełnionej karty do głosowania do zaplombowanej przez Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego urny znajdującej się w Wydziale Komunikacji Społecznej, Turystyki i Promocji w Urzędzie Miasta Hrubieszów – ul. 3 Maja 15 pok. 1 (budynek MOPS-u);
- wypełnienie i przesłanie wypełnionej karty do głosowania w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Budżet Obywatelski – głosowanie” na adres: Urząd Miasta Hrubieszów, ul. mjr. Henryka Dobrzańskiego „Hubala” 1, 22-500 Hrubieszów.
b) w formie elektronicznej poprzez:
- oddanie głosu za pomocą platformy partycypacji społecznej
- przesłanie na adres e-mail: budzetobywatelski@miasto.hrubieszow.pl wypełnionej i zeskanowanej karty do głosowania.
Zapraszamy do głosowania TUTAJ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
16 sierpnia 2023 r.
Lista projektów dopuszczonych do głosowania oraz odrzuconych w Budżecie Obywatelskim Gminy Miejskiej Hrubieszów na rok 2024:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
30 czerwca 2023 r.
Informacja Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego po przeprowadzeniu procedury oceny projektów do Budżetu Obywatelskiego 2024
Wyniki oceny projektów:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
14 marca 2023 r.
Rozpoczynamy VI edycję Budżetu Obywatelskiego!!
1. Kto może złożyć projekt?
Uprawniony jest każdy mieszkaniec Miasta, który w dniu składania projektu ma ukończony 16 rok życia.
2. Czy przy składaniu projektu potrzebne są dodatkowe dokumenty?
Tak, wymagane są:
- lista poparcia co najmniej 15 mieszkańców, którzy na dzień złożenia formularza ukończyli 16 rok życia (każdorazowo);
- zgoda na udostępnienie obiektu (w przypadku , gdy właścicielem nie jest Gmina Miejska Hrubieszów).
3. Jaka jest wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację projektów z budżetu obywatelskiego?
Wysokość środków finansowych wynosi 100 000 zł, przy czym koszt jednego projektu nie może przekraczać 25% tej kwoty.
4. Jakie wymogi muszą spełniać projekty ?
Każdy złożony projekt musi spełniać m. in. następujące wymogi:
- został złożony na formularzu zgłoszenia;
- został wypełniony czytelnie, opatrzony datą złożenia oraz podpisem osoby składającej;
- dotyczy zadań własnych Gminy;
- jest możliwy do realizacji w całości w trakcie jednego roku budżetowego;
- spełnia kryteria ogólnodostępności;
Szczegółowy zakres wymogów uregulowany jest w § 3, 4, 5 i 6 uchwały Nr XIX/154/2020
5. Jak można zgłosić projekt?
Projekty można składać w wersji papierowej – osobiście w godz. 7:30 – 15:30 w sekretariacie Urzędu Miasta Hrubieszów lub pocztą na adres: 22-500 Hrubieszów, ul. mjr. Henryka Dobrzańskiego „Hubala” 1.
W przypadku projektów przesłanych pocztą decyduje data wpływu do Urzędu.
TERMIN ZGŁASZANIA PROJEKTÓW: 3 KWIETNIA 2023 – 31 MAJA 2023
6. Kto ocenia projekty i nadzoruje całą procedurę?
Projekty ocenia oraz nadzoruje cały proces budżetu obywatelskiego Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego powołany Zarządzeniem Nr 984/2023 Burmistrza Miasta Hrubieszowa z dnia 7 marca 2023 r.
7. Szczegółowy harmonogram przeprowadzenia procedury budżetu obywatelskiego reguluje Zarządzenie Nr 984/2023 Burmistrza Miasta Hrubieszowa z dnia 7 marca 2023 r.
Harmonogram:
3 kwietnia – 31 maja 2023 r. - Zgłaszanie przez mieszkańców Miasta propozycji projektów oraz ich promocja.
1 czerwca - 30 czerwca 2023 r. - Ocena formalno - prawna i merytoryczna zgłoszonych projektów przez Zespół, poinformowanie o wynikach oceny.
16 sierpnia 2023 r. - Publikacja ostatecznej listy projektów dopuszczonych do głosowania.
16 sierpnia - 14 września 2023 r. - Głosowanie mieszkańców przez 30 dni od dnia opublikowania listy projektów.
do 28 września 2023 r. - Ogłoszenie wyników głosowania.
do 15 listopada 2023 r. - Wpisanie zwycięskich projektów do projektu budżetu Miasta na rok 2024.
od stycznia 2024 r. do końca grudnia 2024 r. - Realizacja projektów wybranych w głosowaniu
8. Szczegółowe wymagania jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego dla Gminy Miejskiej Hrubieszów oraz zasady głosowania reguluje Uchwała Nr XIX/154/2020 Rady Miejskiej w Hrubieszowie z dnia 27 lutego 2020 r. w sprawie wymagań jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego dla Gminy Miejskiej Hrubieszów.